top of page

Vi fortsätter att visa förklaringen till våra resor med start 2014. Den här gången är det kvalitén på hotellen och hur miljön ser ut. Ja det kostar, men jämför man priserna på liknande hotell i andra länder än Turkiet så är det fördel Turkiet ... än så länge. Vi har också nästan alltid valt resebyrån Airtours som har en prisnivå som är mycket prisvärd. I år 2024 så har dock priserna stigit rejält hos dom. Flygtiderna har också blivit sämre. Våra foton får tala sitt eget språk om våra upplevelser.

Vår resa 2014 gick till Sarigerme.

Det var ingen stor turistort och det var rätt skönt. Vi hade sköna dagar. "Sarigerme centrum" var en gata och utbudet var förstås begränsat. Som vanligt så hyrde vi bil redan från flygplatsen Dalaman. Sarigerme ligger ca 20 km. från Dalaman och man kunde höra flygplanen på väg till och från Dalaman. Eftersom vi hade bil så tog vi en tur till Marmaris  som vi uppskattade från tidigare resor. Vi besökte en restaurang som vi hade varit till 2009 när vi var ett stort gäng. Efter det besöket gick vi till det mycket fina shoppingcentret som finns i Marmaris. Det blev en heldag/kväll för den utflykten. Resen av veckan var lugn förutom ett gäng engelska killar som hade som sport att förorena poolen. Turligt nog blev dem avvisade och fick inte bo kvar på hotellet

Manavgat 2015 och Adde var också med.

Manavgat är den stad vi brukar besöka när vi gör bra affärer i tältbazaren. Prutningar är ett måste. Får man veta att priset är 100 kr. så sänker man direkt till 40 kr. Mycket snack och mycket fram och tillbaka med priset. Nåväl, vi kom till ett område nära Sorgun och hotellet var jättebra. första kvällen åskade det men resten av veckan var jättefin. Det var kul att ha Alex kompis Adde (Andreas) med oss och grabbarna hade eget rum i en annan byggnad. Vi slappade och åt gott. Vi handlade prylar (kläder) förstås. Alex och Adde var på gång att få kontakt med två jämnåriga tjejer i poolområdet men bättre lycka nästa gång

2016

Ibland kan det bli galet, Vi hittar inga foton från vår resa till Turkiet 2016. Vi ber att få återkomma.

Kemer 2017 med Therese och Dennis

Alex följde inte med den här gången men det gick bra ändå. Både för honom och för oss.

Vi valde ett mycket fint hotell som hette Barut Kemer, numera Akra Kemer

Väldigt fint och väldigt lyxigt. Vi kom till hotellet sent på kvällen och blev väldigt bra mottagna. Under resten av den veckan tog vi det väldigt lugnt och på kvällarna gick vi eller tog bilen till ett centrum. Detta måste berättas på tal om att pruta. Kväll 1 så hittad jag (Dennis) en snygg skjorta i en butik. Det upptäcktes när vi hade prutat fram och tillbaka ett tag att jag hade glömt plånboken. Säljaren i den fina butiken och jag var överens om att skjortan skulle kosta 80 Lira och att vi skulle komma tillbaka nästa dag. När vi kom dit nästa dag och kom in i butiken så säger säljaren att "Det var väl 50 Lira vi kom överens om?" och jag höll med förstås. Bra affär för mig och säkert för honom också. Maten på hotellet vi hade var outstanding och vårt rum likaså. Vi har varit sugna på det hotellet igen men nu kostar det för mycket att boka in. Se bilder nedan

Sommaren 2018 åkte vi till Side och bodde på Crystal Palace Luxury Resort & Spa som ligger i området Conakli. Nästan varje dag tog vi promenader till ett centrum i närheten och shoppade. Fina dagar och vi kunde se på fotbolls VM på hotellrummet. Det gick bra för Sverige den veckan vi var i Conakli och de som minns bra kommer ihåg att Sverige gick till kvartsfinal där de tyvärr blev utslagna av England. Hotellet hade mycket hög kvalité, både miljön, servicen och maten. Se några foton nedan